Helg i Göteborg

I helgen gör Håkan Hellström 2 spelningar i Göteborg och jag ska på en av dem. Och så ska jag få bo på hotell. Jag älskar att bo på hotell. Och att åka tåg.

Vi är ett gäng som åker. Vuxengänghäng i en annan svensk stad än den egna, det är nåt speciellt det. Bekvääämt resande. Alla gillar ju det lite egentligen.

Jag ska passa på med några grejer väl på plats.

1. Floramor och krukatös: blomsterbutiken vid Magasinsgatan med det tråkiga namnet men en magisk entré. Sen är det ju typiskt rätt trevliga ställen som ligger på och runt omkring Magasinsgatan.

2. Göteborg stadsmuseum: jag ÄLSKAR stadsmuséer. Göteborg stadsmuseum är bra, shopen är bra och det ligger fint till.

3. Slottskogen: pga sommar + park = geni. Det är några i gänget som är lite mer Håkanfans än oss andra och de vill att vi ska gå till ”Håkanställen”. Jag kan inga Håkanställen mer än en korvmoj och azaleorna i just Slottskogen.

Det är ungefär det just nu. Listan inför resan var inte särskilt lång, men det kanske kommer mer under helgen. Helt plötsligt blev det roligt att blogga igen liksom!

Kommentera

